Rozwalone klocki

Moderator: Instruktor

Post Reply
User avatar
Vincent
Posts: 337
Joined: 2019-09-12 02:39

Flights: 151 (386hs)
Specialized in: F-16C



Gildia Pilot

333 Commanding oficer

Witam serdecznie.
Na wczorajszej misji zastrzeliłem kolegę z mojej drużyny.
Opiszę sytuację z perspektywy mego kokpitu.

Od początku coś poszło nie tak od strony organizacji misji. Jak się później dowiedzieliśmy nasz Enfield-1 (4 ship F16) mający zadanie TARCAP, w opcji misji miał włączone "Late Activation". Mission Maker twierdzi, że sprawdzał wszystkie sloty przed misją. Działały. Ponadto AWACS Overlord miał zadaną orbitę kołową zamiast, zgodnie ze sztuką orbitę Race Track prostopadłą do planowanego kierunku natarcia.
Nie wiem kto zaniedbał obowiązek sprawdzenia misji od strony jej poprawności. Tej osobie brawa raczej się nie należą.
Nasz Flight nie mógł zająć miejsca w kokpitach. Otrzymaliśmy komunikaty tekstowe, że nasz flight "is delayed". Czyżby misja zawierała trigger odnośnie naszego startu? Jeśli tak, to kto go stworzył i w jakim celu?

Skutki Powyższego ustawienia:

1- Niemożność wejścia do kokpitu
2- Restart misji był zaproponowany
3- Odrzucono restart misji z powodu późnej pory ( godzina 21:30 )
4- Wykorzystaliśmy sloty wolne w innych flightach ( 2 szt w jednym i dwie szt. w Spriengfirld-1). Musieliśmy przezbroić maszyny i wystartować jak najszybciej. W tym momencie miałem zawahanie czy w ogóle brać udział w tym burdelu.
5- W datalinku stanowiliśmy dwa odrębne flighty, więc trudno było zgadnąć gdzie jest nasz lider. Dodatkowym utrudnieniem był fakt, że informacje o flightach friendly co chwila znikały. TIMBER SOUR !!
6- Tak naprawdę jedyne narzędzie które mogło pozwolić nam próbować orientować się gdzie jest przednia para, to był YARDSTICK. Jednak na niewiele się zdał.
7- Wykonywaliśmy ataki trybem chainsaw. Miałem wiedzę gdzie jest NR-4. Gdzie jest NR-1 i NR-2, mogłem się tylko domyślać słuchając ich łączności.

W momencie mego ataku :
1- Byłem hot na czerwony kontakt 21000 ft. Żadnych innych kontaktów radarowych. Datalink pokazywał przestrzeń wolną od wszelkich Friendly. Słuchając korespondencji Nr-1 i Nr-2, usłyszałem, że są w odwrocie i powinni być, jeśli nie za moimi plecami to przynajmniej w moim trawersie.
2- Kontakt Radarowy na mojej 12-tej pojawił się centralnie w środku symbolu "Czerwony Hostile"
3- włączam STT, komunikuję w radio " Lock ON" na twardo.
4- RWR pokazuje Nail 29 12 o`clock ( myślę Bitru na Su-27 lub jakiś inny MiG )
5- brak zielonych w datalinku w tym obszarze
6- Jestem 100% pewny, że zalockowałem wroga
7- Żadnych komunikatów " Byddy Spike"
8- Strzelam, prowadzę 2 sekundy i crankuję, następnie przechodzę do Split Slice.
9- Jestem Cold. Oglądam się w tył: Splash.
10- milknie radio NR-2
11- Wkur...ny wracam do bazy. TACAN Przestaje działać na 20-tej mili od Ramat David.
12- Proszę o wektorowanie. NIe rozumiem co mówi Approach.
13- szukam lotniska samodzielnie. Ląduję wnerwiony do białości na sąsiednim Megiddo
14- Muszę zapalić....

User avatar
Alienzo
Moderator
Posts: 413
Joined: 2018-09-30 15:46
Contact:

Flights: 183 (459hs)
Specialized in: F-14B Pilot



Gildia Marshaller

SGPSz Pilot Mi17

VF-31 Executive Officer

Dwa razy przepraszałem za przypadkowy miss click w late activation. Trzeci raz nie będę.

AD.2/3/4/5 Gdy dopiero po 30 minutach zaczepiliście mnie wczoraj że nie możecie wejść na sloty, byłem gotów puścić restart. Mój flight mi świadkiem, tak im powidziałem że będzie restart. Zapytałem się jednak "Czy nie będzie problemu jeśli wejdziecie na wolne sloty które pozostały z lotów Springfield?". Usłyszałem że spoko nie ma problemu, dlatego postanowiłem nie restartować misji.

Gdybym wtedy usłyszał że
- nie jesteście w stanie lecieć bez działającego DATA LINK;
- nie chcecie lecieć ponieważ zbyt utrudni wam to wykonanie zadania;
podjąłbym inną decyzję. Zrestartowałbym misję, wszedł edytor, sprawdził sloty, zauważył problem i puścił od nowa!

Problem jest teraz kiedy nieomylny Vincent dokonał FF. Wszyscy źli. MM zły. Spisek.


AD.6 Może dobrze byłoby poćwiczyć działanie bez data link (gdyby zawiódł z racji zasięgu itp) za pomocą samego YARDSTICK. My w Tomcatach wczoraj w pewnym momencie wystrzelenia AGM-84 i AGM-88 w liczbie sztuk (cenzura), mieliśmy na TID 40+ kontaktów, wszystkie jako friendly. Tylko Yardstick pomógł nam jako tako się odnaleźć. No ale u nas to standard.

6 nocy nie przespałem, włożyłem sporo wysiłku w to aby każdy wyciągnął jak najwięcej frajdy z misji. Niestety jednemu flightowi trochę popsułem. Ubolewam nad tym, następnym razem jeszcze raz sprawdzę każdy slot przed samą misją. Nauczka dla mnie. Te missclicki niestety wynikają z tego że przez "elastyczne zapisy" czasem trzeba robić zmiany na szybkiego 5 minut przed misją. Z córką na rękach która "Chce polatać" i presją czasu.

Całkowicie rozumiem frustrację ale poziom eskalacji do jakiego doprowadzasz to wszystko jest grubo przesadzony.

Dużo więcej żali mógłbym z siebie wyrzucić jako że sam oberwałem FF. Nie robię tego bo co? Bo korona mi z głowy nie spadła. Bo wiem że Gildu nie zrobił tego umyślnie. Zdarzyło się, trudno. Następnym razem będzie lepiej.

To że tobie jedynemu TACAN nie działał na koniec, nie rozumiałeś co mówił approach i (cenzura) musiałeś zapalić... Nie poradzę, winnego nie znajdę a i sam się nie podłożę.

User avatar
Vincent
Posts: 337
Joined: 2019-09-12 02:39

Flights: 151 (386hs)
Specialized in: F-16C



Gildia Pilot

333 Commanding oficer

Proszę się nie obrażać. Nie ma tu nic personalnego. Poszedłem za ciosem. Odpowiadam na wczorajszą sugestię Qby, że jest "nowa tradycja" i każdy kto wykonał FF pisze RAPORT w dziale "Analizy". Postarałem się przytoczyć suche fakty bez podtekstów. Na świeżo. Tak by Raport był rzetelny.
Tak więc przedstawiłem, najlepiej jak umiem, sytuację z mego kokpitu. Nic więcej.
Za interpretację osób trzecich nie odpowiadam.
Proszę mi nie wkładać w usta, że za mój FF odpowiada MM. OK ?
Tak więc niech tradycja rozkwita.

User avatar
Avantar
Posts: 1068
Joined: 2018-06-19 09:26

Flights: 237 (644hs)
Specialized in: F-16C



Gildia Instruktor

44th Dowódca

Skracajac i pozbywajac sie zbednych wycieczek mozna napisac tak:
„Stracilem swiadomosc sytuacyjna i odpalilem fox-3 nie bedac swiadomym ze miedzy mna a wrogiem znajduje sie maszyna friendly. Na przyszlosc w sytuacji braku datalinku i ograniczonej swiadomosci warto zapytac skrzydlowych o referencje do bulls zeby uniknac FF”

Avantar
My rig: MSI MPG Z490 GAMING EDGE WIFI; HyperX Fury RGB 64GB (4x16GB) 3200MHz DDR4 CL16; Intel Core i9-10900KA; Zotac RTX 3090; HOTAS Warthog; HOTAS Cougar; WinWing F16EX Throttle, MFD Cougar; Track IR 5; Thrustmaster TPR
User avatar
Vincent
Posts: 337
Joined: 2019-09-12 02:39

Flights: 151 (386hs)
Specialized in: F-16C



Gildia Pilot

333 Commanding oficer

Avantar wrote: 2021-10-29 16:28 Skracajac i pozbywajac sie zbednych wycieczek mozna napisac tak:
„Stracilem swiadomosc sytuacyjna i odpalilem fox-3 nie bedac swiadomym ze miedzy mna a wrogiem znajduje sie maszyna friendly. Na przyszlosc w sytuacji braku datalinku i ograniczonej swiadomosci warto zapytac skrzydlowych o referencje do bulls zeby uniknac FF”
Jak najbardziej. Prawda. Taki przekaz tam jest w sprostowaniu. Jeszcze raz podkreślę, że nikogo nie obwiniam poza sobą. Wszystko wynika w sposób logiczny z zamieszczonego raportu.
Dodam, że z faktami się nie dyskutuje.
Robienie jakichś tam emocjonalnych wycieczek . Nie komentuję.

Post Reply